Spelpakket: Reclamewijs?! Da’s wijs!!!

Tool
1 juni 2015
Minimum aantal deelnemers: 
3
Maximum aantal deelnemers: 
30

Dit pakket heeft als doel om kinderen en jongeren al spelenderwijs reclamewijs te maken. Hiervoor wordt reclamewijsheid opgedeeld in enkele vaardigheden en worden er per vaardigheid één of meerdere spelletjes aangereikt. Dit pakket kan worden gebruikt in combinatie met het gameplatform ‘Game jezelf reclamewijs!’ van de Universiteit Gent, te vinden op reclamewijs.ugent.be.

De spelletjes kunnen makkelijk gespeeld worden in een groep van minimum 3 en maximum 25 à 30 kinderen. In deze bundel focussen we ons vooral op kinderen tussen 9 en 12 jaar, maar de spelletjes zijn makkelijk aan te passen aan de leefwereld van jongere kinderen en jongeren. Bij elk spel wordt ook de intensiteit, de duur en het nodige materiaal vermeld.

Wat zijn de succesfactoren van het initiatief?

  • Kan in groep gespeeld worden
  • Is een goede basis om een groepsdiscussie rond reclamewijsheid te starten